خوب نیوز
وای فای دایرکت چیست؟
یک شنبه 19 شهريور 1402 ساعت 12:48 | بازدید : 209 | نویسنده : tarANEH | ( نظرات )

Wi-Fi Direct چیست و چگونه کار می کند؟

شاید همین چند سال پیش، اتصال دستگاه های تلفن به یکدیگر برای اشتراک گذاری اطلاعات تنها از طریق بلوتوث یا اینترنت امکان پذیر بود. با این حال، این روزها امکان برقراری چنین ارتباطی حتی بدون بلوتوث و اینترنت و حتی بهره مندی از چنین عملکردی در انواع چاپگرها وجود دارد. این در سایه Wi-Fi Direct اتفاق می افتد. اگر نمی دانید وای فای دایرکت چیست؟ مزایای آن و نحوه راه اندازی Wi-Fi Direct در چاپگرها چیست، این مقاله را تا حد امکان با دقت بخوانید.

وای فای دایرکت چیست؟

Wi-Fi Direct فناوری است که به دستگاه های ما اجازه می دهد بدون نیاز به مودم، سوئیچ یا روتر به صورت بی سیم به یکدیگر متصل شوند. این فناوری فرآیند چاپ، اشتراک گذاری، مشاهده محتوا در دستگاه های دیگر، همگام سازی و حتی انجام بازی ها را بسیار ساده و آسان می کند. به این ترتیب تلفن‌های همراه، دوربین‌ها، چاپگرها، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی می‌توانند در هر زمان بدون نیاز به دسترسی به اینترنت به یکدیگر متصل شوند و شبکه‌های Wi-Fi ایجاد کنند.

Wi-Fi Direct چگونه کار می کند؟

استفاده از Wi-Fi Direct بسیار ساده است. از آنجایی که این فناوری مبتنی بر وای فای ساده است، تفاوت آن در این است که نیازی به اینترنت و مودم های بی سیم ندارد.

کاربر به عنوان یک نقطه دسترسی عمل می کند و سیگنالی را به دستگاه های واقع در منطقه ارسال می کند. این به آنها امکان می دهد بدانند که می توانند ارتباط برقرار کنند. برخی از دستگاه‌ها به‌طور خودکار متصل می‌شوند، اما گاهی اوقات برای امنیت بیشتر باید یک شماره یا پین روی صفحه وارد کنید. در بسیاری از موارد، حتی ممکن است از شما خواسته شود که یک کد QR را اسکن کنید.

سیستم امنیتی قدرتمند Wi-Fi Direct

مزایای Wi-Fi Direct از نظر امنیت

به اشتراک گذاری داده ها از طریق اینترنت همیشه شامل خطرات امنیتی است و اتصالات Wi-Fi Direct به پروتکل های امنیتی مانند پروتکل های WPS (Wi-Fi Protected Setup) و WPA/WPA2 (Wi-Fi Protected Access) متکی هستند. بنابراین می توان آن را راهی آسان برای اتصال ایمن دو دستگاه در نظر گرفت.

تفاوت Wi-Fi و Wi-Fi Direct چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، برای استفاده صحیح از فناوری Wi-Fi نیازی به روتر، مودم بی سیم و شبکه اینترنت ندارید. اگرچه داشتن دستگاه فیزیکی و اینترنت برای اتصال شما به وای فای ضروری است. ما می توانیم این تفاوت را به عنوان تفاوت اصلی بین Wi-Fi و Wi-Fi Direct در نظر بگیریم. اما این دو فناوری تفاوت های دیگری نیز دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

Wi-Fi Direct با پشتیبانی از پروتکل های WPS و رمزگذاری WPA2 ایمن تر و هوشمندتر از Wi-Fi است. زیرا روش رمزگذاری WEP مورد استفاده در فناوری Wi-Fi متخلخل و ناامن است.

فناوری Wi-Fi Direct برای دسترسی به دستگاه‌های مجاور و خدمات آن‌ها بهترین است.

در هر دو روش، یک دستگاه مسئولیت مدیریت و کنترل دستگاه دیگر را بر عهده می گیرد. اما با اطمینان می توان گفت که در این حالت روش اتصال مستقیم با قدرت بیشتری عمل می کند و احتمال خطا و ایراد بسیار کاهش می یابد.

تفاوت Wi-Fi Direct و بلوتوث چیست؟

اولین و پرکاربردترین راه برای ارسال اطلاعات به دستگاه های مجاور، بدون نیاز به کابل و سایر سخت افزارها، بلوتوث بود. اگرچه Wi-Fi Direct مشابه بلوتوث کار می کند، اما به طور قابل توجهی قدرتمندتر است. این فناوری می تواند حجم بیشتری از اطلاعات را با سرعتی حدود ده برابر سرعت بلوتوث منتقل کند. به همین دلیل این روش به انتخاب بهتری برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین کاربران تبدیل شده است.

چه دستگاه هایی از Wi-Fi Direct استفاده می کنند؟

اتحاد شبکه زنده دیجیتال (DLNA)، از نوامبر 2011، فناوری Wi-Fi Direct را در به‌روزرسانی دستورالعمل‌های خود گنجانده است.

مایکروسافت از این فناوری با تمامی نسخه های ویندوز 8 و ویندوز 10 پشتیبانی می کند.در سال 2013 اولین کنسول بازی به نام «xbox1» از این قابلیت بهره برد. سیستم عامل اندروید مجهز به وای فای دایرکت از نسخه 2.3 است. کاربران اپل نیز از این قابلیت ها در انواع AirDrop و AirPlay استفاده می کنند، البته با ویژگی های مشابه.

بسیاری از دستگاه های سخت افزاری دیگر مانند ماوس ها، کیبوردها، هدست های بی سیم و چاپگرها از فناوری Wi-Fi Direct بهره می برند. اکثر تلویزیون های هوشمند نیز از Wi-Fi Direct به شکلی کمی متفاوت استفاده می کنند، به شکل Miracast (Miracast یک استاندارد بی سیم مبتنی بر Wi-FiDirect است).

چگونه برای چاپگر WiFi Direct پیکربندی کنیم؟

می توانید دستگاه های مختلف را با استفاده از فناوری Direct Wi-Fi به چاپگر متصل کنید و فایل ها را برای چاپ با آنها به اشتراک بگذارید.

مراحل اتصال Wi-Fi Direct به پرینترهای وای فای HP

1- وارد قسمت Devices and Printers کامپیوتر خود شوید.

2- روی گزینه Add a printer or scanner کلیک کنید.

3- بر روی گزینه Show Wi-Fi Direct Printers کلیک کنید.

به چاپگر HP Wi-Fi Direct مراجعه کنید

4- ابتدا گزینه ای که با True شروع می شود و سپس مدل خود را انتخاب کنید.

مدل های چاپگر مستقیم اچ پی

5- روی Add device کلیک کنید.

6- پس از نمایش پین WPS بر روی کامپیوتر، پین را در کنترل پنل چاپگر یا در پنل اطلاعاتی که در حین راه اندازی چاپ شده است، جستجو کنید.

7- ظرف 90 ثانیه پین ​​را وارد کرده و سپس روی Next کلیک کنید تا اتصال کامل شود.

توجه: اگر پین منقضی شده است، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و سپس فرآیند راه اندازی چاپگر را از ابتدا ادامه دهید.

قابلیت WPS PIN برای پرینترهای HP

8: پیام وضعیت اگر درایور در دسترس نیست، برای دانلود و نصب درایور چاپگر HP به support.hp.com/us-en/drivers/printers مراجعه کنید.

درایور چاپگر HP در دسترس نیست

9- پس از انتخاب فایل مورد نظر ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب و در نهایت پرینت بگیرید.

10- چاپگر خود را از لیست انتخاب کنید و سپس روی Print کلیک کنید.

مراحل اتصال مستقیم Wi-Fi در چاپگرهای Wi-Fi Canon

1- هنگامی که چاپگر روشن است، دکمه منو را فشار دهید.

2- دکمه بالا و پایین را فشار دهید تا اتصال به شبکه برقرار شود سپس OK را فشار دهید.

3- گزینه پیکربندی اتصال را پیدا کرده و OK را فشار دهید.

4- نام چاپگر نمایش داده شده را بررسی کرده و OK کنید.

توجه داشته باشید که وقتی دستگاه ها از طریق Wi-Fi متصل می شوند، این نام برای شناسایی چاپگر روی دستگاه نمایش داده می شود.

تنظیم نام چاپگر Canon

5- گزینه تماس صحیح را انتخاب و تایید کنید.

اتصال مستقیم چاپگر کانن

6- در این صفحه نام و رمز عبور چاپگر شما نمایش داده می شود که باید با استفاده از کامپیوتر، لپ تاپ یا تلفن همراه به چاپگر متصل شوید چگونه از طریق وای فای دایرکت گوشی خود را به چاپگر متصل کنم؟

اگر می خواهید مستقیماً به تلفن خود متصل شوید، کافی است وای فای خود را روشن کنید، نام چاپگر مورد نظر را جستجو کنید و رمز عبور را برای اتصال به دستگاه وارد کنید. پس از انجام این مراحل، با نصب برنامه مربوط به چاپگر بر روی تلفن همراه، فایل مورد نظر را باز کرده و گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کنید. در نهایت تنظیمات مورد نظر را انجام داده و دکمه Print را فشار دهید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با ماهیت وای فای دایرکت و مزایای آن آشنا شده باشید و توانسته باشیم به تمامی سوالات شما در مورد راه اندازی وای فای دایرکت بر روی چاپگرها پاسخ دهیم. اگر در انجام هر یک از مراحل بالا به مشکلی برخورد کردید، برای رفع آن با همکاران ما تماس بگیرید. همچنین برای خرید چاپگر با قابلیت وای فای دایرکت می‌توانید به صفحه فروشگاه چاپگر ما در لینک زیر مراجعه کنید و در قسمت فیلتر ویژگی در سمت راست روی گزینه Wi-Fi Direct که زیر مجموعه اتصالات است کلیک کنید تا لیست پرینترهای مورد نظر فهرست شده است.

لینک مقاله: وای فای دایرکت چیست؟



|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس taranemag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 35
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 975
:: باردید دیروز : 1444
:: بازدید هفته : 3695
:: بازدید ماه : 10621
:: بازدید سال : 65204
:: بازدید کلی : 290737